PĂ„ promenad i Stockholms stad đŸŽ” đŸŽ¶

Plötsligt hade jag lyckats leka sönder mitt Googledokument med bloggutkast och idĂ©er. Google frĂ„gade om jag ville rapportera felet till dem, men jag tackade nej. NĂ€r jag sen testade ”bakvĂ€gar” att Ă„tminstone kunna kopiera texten fick jag ett skrĂ€mmande meddelande: ”Google har blivit underrĂ€ttat och söker en lösning”. HJÄLP! Vem har tjallat?  Var Ă€r de? (Kikar mig skrĂ€mt över axeln). đŸ˜±

BestÀmmer mig för att lugna ner nerverna med att lÀgga ut lite bilder frÄn vÄr promenad i solens sken för nÄgra veckor sen. SÄ mycket sol faktiskt att jag tog bilderna i blindo, sÄ de blev som de blev. Men fint var det, nÄgra minuter ifrÄn vÄr port om vi gÄr Ät andra hÄllet Àn till galleria, T-bana, bussar, bio etc.

PÄ bryggan verkade and-madamerna ha siesta. De bevÀrdigade oss inte med en blick, utan vÀnde mest rumpan till.

De hade gott om plats. MĂ€nniskorna (inte bara vi) höll sig pĂ„ respektfullt avstĂ„nd – mera som beundrande publik.

För behövande(?) finns fina ”björkbĂ€nkar”, att vila pĂ„.

Men vi gamla mÀnskor stÀvar oftast oförtrutet vidare.

… allra helst förstĂ„s pĂ„ den mera romantiska delen av stigen lĂ€ngs den lilla bĂ€cken, som faktiskt Ă€r ett kulturreservat, lĂ€ste jag nyss: ”2006 inrĂ€ttade Stockholms stad IgelbĂ€ckens kulturreservat för att bevara och utveckla odlingslandskapet, som har anor frĂ„n bronsĂ„ldern men Ă€ven visar hur omrĂ„det sĂ„g ut vid förra sekelskiftet. KulturvĂ€rden och naturvĂ€rden hĂ€nger ihop och har till stor del skapats i mötet mellan mĂ€nniska och natur.”

Att  den sÀllsynta fisken grönling lever dÀr, det hade jag hört förr.

2 thoughts on “PĂ„ promenad i Stockholms stad đŸŽ” đŸŽ¶

Kommentera

